درحال بارگذاری...

اشتباهات مدیریتی در پرورش مرغ تخم گذار ( بخش اول)

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

اشتباهات مدیریتی در پرورش مرغ تخم گذار ( بخش اول)


اشتباهات مدیریتی در پرورش مرغ تخم گذار ( بخش اول)

قطع غذا : قطع غذا به مدت چندین ساعت سبب کاهش تولید تخم مرغ می شود و جود مکمل های مناسب و کافی درجیره ها ضروری است در صورتی که غذا به مدت بیش از 2 هفته در مزرعه ذخیره شود ممکن است دچار کپک زدگی شود بخصوص انکه رطوبت غذاها بالا باشد در طول ذخیره سازی توان ویتامین های موجود در خوراک کاهش می یابد .


 قطع آب :
آب یکی از مهمترین مواد مغذی اصلی است که حدود 70 دصد از وزن بدن را تشکیل می دهد عدم دسترسی به آب به مدت چندین ساعت باعث کاهش تولید تخم مرغ می شود مرغها به فقدان اب نسبت به فقدان غذا حساسیت بیشتری نشان می دهد .آب مورد نیاز بسته به درجه حرارت و رطوبت نسبی ترکیب غذا و میزان تولید تخم مرغ متفاوت است مصرف آب به وزن بدن مرغ بستگی دارد ولی گرمای هوا تاثیر بسیار زیادی در مصرف آن دارد .

کاهش طول روز :
طیور برای تولید تخم مرغ به حداقل 14 ساعت روشنایی نیاز دارند شدت روشنایی بایستی به میزانی باشد که بتواند از روشنایی طبیعی باعث می شود که با کاهش طول روز در پاییز و زمستان تولید تخم مرغ متوقف و پرریزی آغاز شود مرغانی که تنها از نور طبیعی استفاده میکنند شروع مجدد تولید آنها در فصل بهار خواهد بود .

 درجه حرارت بالای آشیانه ها :
درجه حرارت بالای محیطی مشکلات زیادی برای تمام طیور ایجاد میکند در استرس شدید گرمایی ، مصرف غذا ، تولید تخم مرغ و اندازه تخم مرغ ، جوجه درآوری تحت تاثیر قرار میگیرد سایه ، تهویه مناسب ، تامین آب سرد کافی به کاهش اثرات نامطلوب استرس گرمایی کمک می کند .

انگل خارجی
انگل های خارجی منبع تغذیه شان خارج از بدن میزبان می باشد و به آنها اکتوپارازیت گویند .

مایت مرغان شمالی
مایت مرغان شمالی ازانگل های خارجی بدن پرندگان است مایت ها به دلیل مکیدن خون طیور سبب سوزش ، خارش و کم خونی شدید پرندگان می شود و به دنبال آن کاهش بازده غذایی ، تولید تخم مرغ وکم شدن مقاومت به بیماری ها مشاهده می شود .



مریم رخشانی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


مرغ

این مطالب را هم بخوانید!

نقش پهپادها در مدیریت بحران‌ها...

بحران‌های آبی یکی از چالش‌های مهم در جوامع جهانی مدرن می‌باشد. تغییرات آب و هوا، کاهش منابع آبی، و تفاوت‌های مناطقی در توزیع منابع آبی، به عنوان عوامل اساسی در ایجاد بحران‌های آبی از جمله خشکسالی، سیلاب و کم‌آبیی مطرح می‌شوند. در مدیریت بحران‌های آبی، فناوری‌های نوین می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند....

ادامه مطلب »

رشد اقتصادی در بخش کشاورزی

بله، بدون شک. رشد اقتصادی در بخش کشاورزی موضوعی جالب و اهمیت‌آمیز است. این موضوع به طور معمول شامل عوامل مختلفی می‌شود که می‌توانند به توسعه اقتصادی در این حوزه کمک کنند. در زیر، تعدادی از عوامل مؤثر در رشد اقتصادی بخش کشاورزی آورده شده‌اند: 1. تکنولوژی و نوآوری: بهبود فناوری در کشاورزی می‌تواند...

ادامه مطلب »

تأثیر کشاورزی بی‌پایان بر حفاظ...

کشاورزی به عنوان یکی از فعالیت‌های اساسی انسانی و منابع طبیعی به شمار می‌آید که به تأمین غذا، مواد خام، و درآمد اقتصادی کمک می‌کند. اما کشاورزی بی‌پایان و نادرست می‌تواند به طبیعت و منابع طبیعی بسیار آسیب برساند. در این مقاله، به تأثیرات منفی کشاورزی بی‌پایان بر حفاظت از خاک و منابع طبیعی می‌پردازیم...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116